پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اجازه خروج آب از استان اصفهان را نمی‌دهیم

استاندار اصفهان گفت: درباره انتقال حوزه به حوزه باید در مرحله نخست نیاز مبدا تامین شود و بعد به مقصد برسیم و در انتقال آب از سمیرم به رفسنجان ما هنوز در سمیرم به آب نیاز داریم و ما نمی‌گذاریم که این آب منتقل شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری تسنیم، رسول زرگر پور در جمع خبرنگاران با اشاره به صحبت برخی افراد خارج استان که گفته بودند اصفهانی‌ها آب را رها کردند تا مرغابی‌ها را بر روی آن نگاه کنند، اظهار کرد: مردم اصفهان ۲ سال است که به فلاکت رسیده و صبوری کردند تا آب را جمع کنند و حال که این آب به کشاورزان تخصیص پیدا کرده تا آنها را از فلاکت نجات دهیم این صحبت‌ها را می‌کنند.

وی با بیان اینکه آبی که به کشاورزان تخصیص پیدا کرده کل حق‌آبه آنها نمی‌شود، تصریح کرد: در آخرین جلسه‌ای که با وزیر نیرو داشتیم تنها استانی که آب را صرفه‌جویی و ذخیره کرده اصفهان بوده و ۲ استان دیگر تا آخرین قطره آب را برداشت کرده بودند و بارش‌ها در چند ماه گذشته به ۲ برابر افزایش یافته که با افزایش بارندگی می‌توانیم به جاری ماندن آب در زاینده‌رود امیدوار باشیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: ۵۵۰ میلیارد ریال معادل ۵۵ میلیارد تومان در روستاها از محل عوارض آلایندگی، عوارض ارزش افزوده و بودجه دولتی هزینه کردیم و تا پایان سال به ۸۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی پیرامون مشکلاتی که در زمینه میراث فرهنگی وجود دارد بیان کرد: ناهماهنگی در شهرداری و میراث فرهنگی وجود دارد و بر خلاف عرف هم علیه یکدیگر شکایت کردند و قرار بود جلسه‌ای برگزار شود که به دلیل جلسه کلان شهرها به هفته جاری منتقل شد.

زرگرپور گفت: این ۲ دستگاه باید بدانند که با هم‌افزایی می‌توانند کار انجام دهند و هرکدام به تنهایی نمی‌توانند مجموعه میراث را حفظ کنند و شهرداری باید ضوابط میراث را رعایت کرده و میراث نیز باید بداند که خود به تنهایی نمی‌تواند کار مرمت را انجام دهد و باید تفکیک وظیفه بین این ۲ مجموعه انجام شود.

وی با بیان اینکه رئیس شورای مترو هستم و تصمیمات مترو در این شورا اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: به دنبال افتتاح نمایشی مترو نیستیم و با توجه به مشکلاتی که در دروازه دولت وجود دارد خط یک از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین نقطه را نمی‌توان افتتاح کرد اما می‌توانیم از شمالی‌ترین نقطه تا میدان انقلاب را افتتاح کنیم که این کار اثر مثبتی در حمل و نقل دارد.

استاندار اصفهان پیرامون وضعیت ترافیکی شهر بیان کرد: در تهران کلیه هزینه‌های نیروی انتظامی در ترافیک را به غیر از حقوق پرسنل، شهرداری می‌پردازد اما اصفهان اینگونه نیست اما قول داده شده تا تجهیزات نیروی انتظامی در حمل و نقل را افزایش دهند و راهی جز اینکه این هزینه را شهرداری بپردازد وجود ندارد.

وی افزود: هر قدر هم که نیروی انتظامی تلاش کنند برخی از این وضعیت‌ها غیر قابل کنترل است و باید بررسی شود که گیرهای کار کجاست.

زرگرپور با بیان اینکه مدیریت یکپارچه حوزه آبریز می‌گوید که هر تصمیمی که گرفته می‌شود باید ذی‌نفعان در آن حضور داشته باشند، تصریح کرد: در مورد انتقال حوزه به حوزه باید در مرحله نخست نیاز مبدا تامین شود و بعد به مقصد برسیم و در انتقال آب از سمیرم به رفسنجان ما هنوز در سمیرم به آب نیاز داریم و ما نمی‌گذاریم که این آب منتقل شود.

وی در رابطه به تصادفات جاده‌های اصفهان خاطرنشان کرد: میزان تصادفات و کشته‌های استان اصفهان کاهش پیدا کرده اما در مواردی از جاده‌های استان، باید ملی برخورد شود و برنامه‌ریزی و تخصیص استانی در این مورد به تنهایی موثر نیست.

استاندار اصفهان با اشاره به مواد مخدر موجود در استان اصفهان گفت: در سال جاری ۱۹ تن مواد مخدر کشف کردیم و سال گذشته نیز ۳۲ تن کشف کردیم که دلیل آن این است که ما کلیدر مرکز و شمال کشور هستیم.

وی افزود: مواد مخدر از سنتی به شیمایی تبدیل شده و سن ابتلا به مواد کاهش یافته و جنسیت نیز از مردان به زنان تغییر یافته بنابراین در دانشگاه‌ها و مدارس کمیته ویژه تشکیل دادیم و در حال آموزش مسئولان، مدیران و معلمان و همچنین جوانان هستیم و در بخش توزیع نیز در حال پاکسازی هستیم البته دریچه ورود به مواد مخدر قلیان است که باید با آن برخورد شود.

انتهای پیام / کد خبر9495

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار