جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
امیر صادقی:

صنایع تبدیلی می تواند حامی مصرف کننده باشد

شهرستان اردستان در چند ساله اخیردر بعد کشت محصول درختان پسته به حدود دوهزار هکتار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، مسئول بسیج سازندگی اردستان از رتبه اول پرداخت تسهیلات این شهرستان در استان اصفهان خبر داد.
سرهنگ امیر صادقی امروز در گفتگو با نگین کویر گفت:در راستای ایجاد طرحهای اقتصاد مقاومتی با اولویت تولید محصولات غذایی و کشاورزی ومورد نیاز مردم در سال ۱۳۹۴ حدود۲۰۰طرح تولیدی در قالب پرورش قارچ خوراکی،پرورش دام سبک،پرورش دام سنگین،پرورش ماکیان از قبیل بوقلمون، بلدرچین،اردک،غاز،کبک،پرورش شتر مرغ وکشت محصولات گلخانه ای وباغی از قبیل کشت زعفران،گیاهان دارویی که رشد قابل توجه ای در شهرستان داشته ایجاد کرده ایم.
وی گفت:شهرستان اردستان در چند ساله اخیردر بعد کشت محصول درختان پسته به حدود دوهزار هکتار رسیده است ودر بحث کشت زعفران از مرز ۶۰هکتار گذشته ایم و در بحث تولید قارچ خوراکی در هر دوره ۵۰تن که در مجموع سالانه به حدود ۲۰۰تن رسیده ایم.
صادقی گفت:دربحث تولید بلدرچین حدود ۱۰۰هزار قطعه توسط ۲۰طرح از طرحهای اقتصاد مقاومتی پرورش وبرداشت می شود.
وی تصریح کرد: توجه به این رشد قابل توجه تولید محصولات نیاز بر این است که وارد بحث صنایع تبدیلی وبسته بندی بشویم چون در هر جامعه ای وهر شهرستانی در بحث تولید اگر فعالیت وتولید داشته باشد وصنایع تبدیل نداشته باشد دچار خسران وزیان می شود.
صادقی اظهار کرد: صنایع تبدیلی مزایای قابل توجه ای دارد .باعث اشتغالزایی و کارآفرینی میشود.می تواند به سلامت مردم در بعد تغذیه سالم کمک کند .در بحث کمک به تولید کننده می تواند مثمر ثمر باشد .می تواند حامی مصرف کننده باشد.
صادقی تأکید کرد: کالا ومحصولات تولید داخلی را می توان در سبد غذایی مردم قرارداد که این بحث در دستور کار قرار گرفته است ویکی از محورهای بحث کارگروه شهرستان هم در چند جلسه با ۳۰مصوبه در زمینه صنایع تبدیلی وبسته بندی بوده است ودر مجمع بسیج شهرستان هم یکی از بحثهایی که ارائه داده خواهد شد بحث صنایع تبدیلی وبسته بندی می باشد.
وی در جهت اینکه محصولات تولید داخل در سبد غذایی مردم قرار بگیرد ومردم بتوانند از محصولات داخلی استفاده بکنند گفت: در بحث زعفران مجری را شناسایی کرده ایم تا کلیه زعفران شهرستان را خریداری وپس ازفرآوری با علائم ونشان مخصوص به نام طلای سرخ کویر اردستان آن را به تمام کشور عرضه نماید.
صادقی گفت:در بحث قارچ خوراکی هم مقرر شد تا مجری طرح آن را در بسته بندی های شکیل با نام قارچ نعیم،قارچ کوهستان،قارچ پدیده وقارچ جوانان وارد بازار نماید ویک فروشگاه مجهز توسط یکی از برادران ایجاد شده ومقرر شده تا محصولات تولیدی داخل شهرستان را در آن ایجاد غرفه نماید.

انتهای پیام / کد خبر14203

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار