پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دولت سبد اقتصاد را از سبد دیپلماسی جدا کند

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ربط دادن تمام مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها درست نیست و دولت در این زمینه باید بین سبد اقتصاد و سبد دیپلماسی تفاوت قائل شود.

IMAGE634751056838135516

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان؛ نگین کویر؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمد بخشایش درباره عملکرد سه ماهه دولت یازدهم اظهار کرد: رئیس جمهور پیش‌تر اعلام کرده بود که بعد از ۱۰۰ روز فعالیت دولت وضعیت بهتر می‌شود اما وقتی دولت جدید تحویل گرفته شد بیان کردند که گزارش اقتصادی را در ۱۰۰ روز به مردم ارائه خواهد داد.

وی تصریح کرد: هنوز فعالیت دولت جدید به حدی نرسیده که انتظار داشته باشیم همه مشکلات را حل کند و باید در ماه‌های آینده منتظر اقدامات دولت در عرصه‌های گوناگون باشیم و در حال حاضر بیشتر وقت صرف جابه‌جایی نیرو‌ها شده که این روند تا ۵ الی ۶ ماه بعد از فعالیت دولت ادامه می‌یابد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت یازدهم د این مدت سعی کرده در سیاست داخلی کشور، آرامش را بر جامعه حاکم کند و در سیاست خارجی نیز با توجه به این که نزدیک به ۵۰ هیئت در مراسم تحلیف شرکت کردند، دستاوردی برای کشور و ثبات نظام محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فضای اقتصادی کشور همان فضای قبلی بوده و اجناس مورد نیاز مردم نیز در بخش‌هایی گران‌تر شده و علاوه بر آن تغییری در کاهش درصد بیکاری نداشتیم که این مورد به خوبی در شهرستان‌ها مشخص است.

بخشایش با بیان این که دولت یازدهم باید از نقاط قوت دولت قبلی استفاده می‌کرد، اظهار کرد: طرح مسکن مهر و سفر‌های استانی در دولت قبل جزو عملکرد‌های مثبتی بود که مورد استقبال و رضایت مردم قرار گرفت اما متاسفانه شاهد هستیم مسکن مهر به مسکن اجتماعی تغییر داد و سرنوشت مشخصی هم در این دولت ندارد.

وی با اشاره به این که همه مردم به وضعیت فعلی کشور آگاه هستند و این شرایط را درک می‌کنند، بیان کرد: روحانی در شعار‌های انتخاباتی و در ابتدای شروع کار دولت از تدبیر و امید صحبت می‌کرد اما بعد از مدتی این روند تغییر یافت و گزارش‌های ناامید کننده در رسانه منتشر شد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این که مداوم از بدهکار بودن دولت صحبت به میان آید درست نیست و بهتر است دولت یازدهم متناسب با شعار‌های خود به جامعه امید تزریق کند و بین سبد دیپلماسی و سبد اقتصاد تمایز قائل شود چرا که باید این مسئله را در نظر گرفت که احتمال به توافق نرسیدن مذاکرات وجود دارد.

وی افزود: با این که به حل مسئله هسته‌ای خوشبین هستم و انتظار می‌رود پیشنهاد ایران مورد توافق قرار گیرد و بیانیه مشترک در هفته جاری بین ایران و کشور‌های ۱+۵ صادر شود اما باید دقت داشته باشیم که نباید همه مشکلات اقتصادی را به برداشتن تحریم‌ها ربط دهیم.

انتهای پیام / کد خبر1907

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار