جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

توضیح مزایا و معایب مذاکره با آمریکا برای مردم

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس گفت : نظرسنجی نوعی پیش‌بینی است، لذا باید مزایا و معایب مذاکره با آمریکا برای مردم توضیح داده شود تا مردم در یک نظرسنجی آگاهانه در حد رفراندوم شرکت کنند.

23091_172

به گزارش نگین کویر به نقل از فارس ، چندی پیش اخباری مبنی بر تمایل دولت برای برگزاری نظرسنجی در خصوص مذاکره ایران و آمریکا در رسانه‌ها انعکاس پیدا کرد ، احمد بخشایش اردستانی در این خصوص معتقد است که اول باید دید که واقعا می‌خواهند نظر سنجی انجام دهند و یا منظور برگزاری رفراندوم است.

 

وی افزود : اگر قرار است نظرسنجی در قالب رفراندوم برگزار شود باید گروه‌های مختلف مردم و نخبگان نظرات خود را در خصوص موضوع، مطرح کنند تا مردم با آگاهی نظر خود را اعلام کنند.

 

نماینده مردم اردستان ، زواره و مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : اگر یک طرفه نظرسنجی انجام شود با توجه به این که رئیس جمهوری مرتب از مزایای حل مشکل با آمریکا سخن می‌گوید به معنی این است که گروههای مختلف مردم با این کار موافق خواهند بود و در نتیجه گروههای مخالف نادیده گرفته می شوند.

 

وی با بیان این که نظرسنجی در ایران نمی‌تواند به لحاظ روش و محتوایی مقرون به صحت باشد، گفت: به دلیل این که ارگان‌هایی که نظرسنجی بی‌طرفانه انجام می‌دهند، وجود ندارند.

 

بخشایش عنوان کرد : نظرسنجی نوعی پیش‌بینی است. باید مزایا و معایب مذاکره با آمریکا برای مردم توضیح داده شود تا مردم در یک نظرسنجی آگاهانه در حد رفراندوم شرکت کنند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که نظرسنجی یک نوع ایده است و وقتی به تصمیم تبدیل شود مهم می‌شود ، افزود : اگر بخواهند نظرسنجی را ارگانی برگزار کنند، هر ارگانی متناسب با اهداف خودش می‌تواند در نظرسنجی دست ببرد.

انتهای پیام / کد خبر950

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار