پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
مدیرجهادکشاورزی اردستان:

برداشت بیش از۱۵۰۰ تن میوه«به» در اردستان

مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: پیش بینی می شود از سطح ۵۰ هکتار باغات بارور شهرستان اردستان حدود یکهزار و ۵۰۰ تن محصول «به» به دست آید.

به گزارش صبح اردستان، علی اکبر صالح   در گفت و گویی اظهار کرد: محصول میوه«به» از سطح باغات اردستان آغاز شده است.

وی افزود:  پیش بینی می شود از سطح ۵۰ هکتار باغات بارور شهرستان اردستان حدود یکهزار و ۵۰۰ تن محصول «به» به دست آید.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: میانگین تولید «به» درهر سطح ۳۰ تن است، و پیش بینی می‌شود امسال به دلیل سرمازدگی ابتدای فصل و وضعیت نامساعد جوی با کاهش برداشت روبرو شویم.

صالح با بیان اینکه محصول «به» تولید شده در اردستان با شرایط اقلیمی و آب و هوای مساعد منطقه از مرغوبیت ممتازی برخوردار است، افزود: منطقه قلعه گوشه و دهستان گرمسیر شهرستان بیشترین سطح کشت این محصول را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین تاکید کرد: آغاز برداشت ارزن از مزارع سطح شهرستان اردستان شروع شده و سطح زیرکشت ارزن نیز به ۵۰۰هکتار می رسد که بیشترین محصول آن در دو دهستان ریگستان بخش زواره و دهستان گرمسیر بخش مرکزی کشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان تصریح کرد: برداشت ارزن تا یک هفته به طول می انجامد و عملکرد متوسط این محصول در شهرستان به بیش از دو هزار کیلوگرم در هکتار می رسد که پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰ تن ارزن برداشت شود.

وی اظهار کرد: مصرف کم آب و مقرون به صرفه بودن این محصول نسبت به ذرت و بالا بودن ارزش تغذیه ای آن برای دام از دلایل استقبال کشاورزان شهرستان برای کشت ارزن بوده است.

انتهای پیام / کد خبر26064

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار