جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
وزیر ارتباطات و فنآوری:

تهدید خارجی یکی از علت های گران شدن ارز در کشور/ آنچه در داخل به ما ضربه می زند فساد است

وزیر ارتباطات و فنآوری گفت: التهابات بازار شوکی است به دلیل نقدینگی و شرایطی بنام بحران که دولت وظیفه داشته که اجازه ندهد کالاهای اساسی مردم گران شود و برای قشر ضعیف تصمیم گرفته شد تا ارز ارزان شود اما تهدید خارجی یکی از علت های گران شدن ارز بود.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ محمد جواد آذری جهرمی شامگاه چهارشنبه در یا دواره شهدای هفتم تیر در مسجد جامع اردستان اظهار کرد: مردم از زمانی که تصمیم گرفتند روی پای خود بایستند با مشکلاتی مواجه شدند که یکی از آنها جنگ هشت ساله بود که همه یک طرف بودند و ایران در یک طرف قرار داشت. که موجب از دست دادن مهره های انقلاب همچون شهید بهشتی ها شد.

وی افزود: تهاجم های اقتصادی و تحریم اقتصادی و شرایط سخت را ملت ایران در این سالها تحربه کرده و کشور از این مشکلات عبور کرد و الان هم درگیر مشکلات جدیدی است که دشمن می گوید باید سلاح خود را زمین بگذارید.

وزیر ارتباطات و فنآوری گفت: حال ما باید ببینیم چه کار کرده ایم و چگونه باید این مشکلات را برطر کنیم که قابل حل هم خواهد بود که به مدد الهی اعتماد کنیم که کارساز خواهد بود.

آذری جهرمی با بیان اینکه دومین مورد در خصوص رفع مشکلات اصلاح رویه ها است و نمی شود که دچار مشکلات بود و مدیر باشی و بخواهی پرت بزنی یا بخواهی مجاهدت کنی و با کت اتو کشیده باشی که باید همه مدیران الگوی خود را از شهید تندگویان بگیرند که در مناطق جنگی حضور داشت.

وی تاکید کرد: همه باید این رویکرد را داشته باشند و این روحیه را داسته باشند و با گفتار درمانی مشکل مردم حل نخواهد شد وامروز باید پاسنه کفش ها را ور کشید و حرکت کرد و کافی است نگاه کنید که کوچه کوچه های این شهر نام شهدا است.

وزیر ارتباطات و فنآوری خاطرنشان کرد: اختلافات و جناح بندی های بی ربط را کنار بگذارید واگر اعتقاد قلبی به کار داشتیم دیگر تهمت نمیـزنیم به برادر مومنمان و آن هم برای اغراض سیاسی خودمان و کسی را که در حرکت و نفع مردن کار می کند خدا نام او را بالا می برد.

آذری جهرمی تصریح کرد: امروز شهر با شهر و گروه با گروه اختلاف دارند و اگر میخواهیم مشکلات را حل کنیم در مسیر و چتر ولایت حرکت کنیم و این آفتی است که باید حل شود و مسئولان جامعه مشکلات را می دانند ولی مشکلی بنام نقدینگی در کشور وجود دارد که این نقدینگی نارنجک ضامن کشیده ای است که در بر خی از موارد عمل کرده است.

وی با اشاره به گرالنی های اخیر هم گفت:  همه تلاش می کنند تا این نقدینگی خود را بالا ببرند که با خرید اجناسی همچون طلا اقدام می کنند که موجب التهاب بارار می شود و کالا تابع بازار عرضه و تقاضا است و منابع ارزی کم می شود که همان مقدار باز گران میشود.

وزیر ارتباطات و فنآوری یادآوری کرد: التهابات بازار شوکی است به دلیل نقدینگی و شرلیطی بنام بحران که دولت وظیفه داشته که اجازه ندهد کالاهای اساسی مردم گران شود و برای قشر ضعیف تصمیم گرفته شد تا ارز ارزان شود اما تهدید خارجی یکی از علت ها بود و دیگر سودحویان که ارز دولتی را گرفته و با ارز ازاد به مردم می فروشند.

آذری جهرمی افزود: لیست در جیب برای چانه زنی سیاسی را کنار باید گذاشت و اعلام کرد چه کسانی هستند که ۱۵هزار میلیارد ارز گرفته و باید قطعا با آنها برخورد کرد که موجب گرانی بازار شده اند.

وی همچنین عنوان کرد: در مسائل داخلی با افرادی که اینکارها را می کنند باید برخورد کرد و تمام پولی که از جیب مردم رفته باید برگردانده شود و آنچه که از داخل به ما ضربه می زند فساد است و کارگروه هم جواب نمی دهد.

وزیر ارتباطات و فنآوری اعلام کرد: پسر این و آن هم فرقی ندارد هرکی فساد کرد باید با او برخورد کرد و گردن مشکل اقتصادی را زد.

آذری جهرمی گفت: ما به بودن و آرمان جمهوری اسلامی زنده بوده ایم و دشمن در هر کجا وارد شده امنیتی نیاورده و با تحریم مردم را اسیب می رساند و در برابر این وقاحت دشمن باید مقاومت کرد.

انتهای پیام / کد خبر30242

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار